Tak na tomto stroji,brázdím již druhým rokem silnice Pardubického kraje a vůbec východních Čech;) a tady je pár slov o něm...
Tohle je nejmenší z rodiny ZZ-R. Malé „dvěpade“ je v nabídce firmy Kawasaki už pěknou řádku let a i to
Již samo o sobě hovoří o jisté kvalitě zpracování. Bohužel se k nám již nedováží. Tenhle motocykl se řadí do skupiny sportovně-cestovních motocyklů, které nám dopřejí jak sportovní vyžití, tak nekonečné polykání kilometrů bez toho, aby naše tělo nějak výrazněji trpělo.
Vzhled malého ZZ-eRa už sice postrádá dnes tak moderní agresivní vzhled, ale i přes to si
stále najde řadu příznivců.
Na designu tohoto stroje a zejména pak jeho zadní části je jasně vidět co v této kategorii
znamená slovo cestovní. Sedlo je velmi prostorné a pohodlné nejen pro řidiče, ale i jeho spolujezdce. I poloha nohou je pro spolujezdce velice příjemná a uvolněná.
Na zadní části motocyklu nás dále jistě zaujme dvojice chromovaných koncovek výfuku, umístěných tak, aby se nad ně bez problémů daly umístit i cestovní brašny.
Rám má tenhle stroj dvojitý hliníkový, nenápadně vykukující zpoza všudypřítomné karotáže.
Přední masce dominuje velké světlo, které nám v čase, kdy už slunce zapadlo za obzor poskytne dostatek světla na to, abychom vše podstatné co k jízdě potřebujeme viděli i za tmy.
Srdcem ZZ-Rka je čtyřdobý dvouválec o objemu 248ccm. Motor je chlazený kapalinou a při pomalejší jízdě navíc ventilátorem. Palivo dodává motoru dvojice karburátorů Kejhán, která i přes to, že v dnešní době elektronického vstřikování může působit již trochu starším dojmem, dávkuje palivo velmi přesně bez nutnosti častého seřizování.
Tento dvouválec je ze sebe schopen dostat 36 koníků při 12 500ot./min.což dokáže Kawu rozpohybovat až k metě kolem 170km/h což je celkem slušná cestovní rychlost, že? Slušný „odpich“ nám zajistí také toč.moment motoru o maximální hodnotě 22Nm při 9 000ot./min.
V kombinaci se suchou hmotností motocyklu pouhých 148kg nám tyto parametry slibují velmi svižné poježdění…
Palivová nádrž, která pojme 18l nám při krásné spotřebě okolo 4l/100km umožní i delší cestování bez nutnosti častého doplňování paliva .
Odpružení má u Kawasaki ZZ-R měkčí nastavení a představuje kompromis mezi požadavky na pohodlné cestování i po nepříliš kvalitních cestách a mezi trochu ostřejší jízdou s trochou sportovního vyžití.
Změnu rychlostního stupně má na starosti 6 stupňová převodovka a vícelamelová spojka ponořená v olejové lázni.
Co se týče brzd, tak přední dvoupístková kotoučová brzda poskytuje dostatečně velký brzdný účinek a zároveň umožňuje velmi přesné dávkování brzdné síly. Slabinou brzdové soustavy je ale určitě brzda zadní, taktéž kotoučová, u které se brzdný účinek dostavuje až po velmi dlouhém kroku páky zadní brzdy a ani pak není účinnost zadní brzdy úplně 100%.
Pneumatiky o rozměrech P 100-17 a Z 120-17 dávají motocyklu spolu s nízkým těžištěm výbornou ovladatelnost a stabilitu.
Tahle malá Kawasaki poskytuje velmi příjemný pocit z jízdy. Motor a vůbec celá motorka odpouští celou řadu začátečnických chyb a je proto ideální pro začínající jezdce, kteří plánují v budoucnu přesedlat i na silnější stroje než je tahle 250. Jak již bylo uvedeno, na ZZ-Rku je při správném zacházení s převodovkou možná i velmi svižná jízda a mimo dálnici může s trochou nasazení směle sekundovat i mnohem silnější konkurenci. Nárůst výkonu je plynulý a i méně zkušenému řidiči nepřináší motor žádná nepříjemná překvapení.
Co se týče praktičnosti, dostává tenhle Japonec jedničku s hvězdičkou, je ideální jak na občasné projížďky krajinou tak i na každodenní jízdu do práce.
Závěrem bych chtěl říci že i přes některé starší konstrukční prvky tenhle stroj jistě nepatří v žádném případě do starého železa a určitě v mnohém předčí i mnohem modernější stroje.
-P.Brykner-
+ -
-praktičnost -lak náchylný k poškození
-kvalita zpracování -zadní brzda
-spotřeba -oproti dnešním 600 vyšší pořizovací cena
-ovladatelnost
-sedlo
Komentáře
Přehled komentářů
Kawasaki je nej!!!!!!!! Taky jim fandim!!
http://www.mojekawa.estranky.cz/
Super
(Dan, 8. 3. 2010 12:11)Fajn komentář. Uvažuju o něčem podobném, tenhle stroj by byl docela ideální. Něco silnějšího než 500-600 ccm. bych nechtěl. Tahle 250 by stačila. Líbí se mi, že už zdaleka nepatří do kategorie malích motorek, ale zároveň ani ne do těch největších. Nu, hodně štěstí do dalších najetých kilometrů.
Parádní!!!!!!!!!!!
(Martin, 15. 2. 2011 20:40)